1.625.180 tilfredse kunder
Europas Nr.1 inden for træningsudstyr til hjemmebrug
Du kan stole på vores kunder.
Aktuelt 55.964 produktbedømmelser
laufbaender
Køb

Løbebånd


hos T-Fitness - Europas nr. 1 inden for hjemmefitness

Øg din kondition og aktivér din fedtforbrænding

  • Pris
  • Motorydelse
  • Motor type
  • Løbeflade
  • Afdæmpning
  • Anvendelse

Pris

Vælg venligst den ønskede prisklasse

Prisleje

Prisområde

kr til kr 5072 89243
Slet filter

Motorydelse

Jo stærkere løbebåndets motor er, desto hurtigere reagerer den på hastighedsændringer når du løber. En stærk motor har en lang levetid og opnår altid en optimal ydelse, selv ved tungere løbere og højere stigninger.

Motorens kontinuerlig ydelse

Slet filter

Motor type

Vekselstrømsmotorer (AC) kendetegnes ved deres langtidsholdbarhed ved konstant brug og er næsten slitagefri. Derfor er løbebånd med AC-motor perfekt til professionel brug i motionscentre og ambitiøs hjemmebrug.

AC / DC motor

Slet filter

Løbeflade

Du træner komfortabel og sikker med en stor løbeflade. Jo højere den trænende (og dermed skridtlængden) er og jo hurtigere der løbes, desto større bør løbefladen være. Vores sortiment tilbyder udelukkende løbebånd med rimelig brede løbeflader . Du behøver bare at vælge den ønskede længde.

Løbefladens længde

Slet filter

Afdæmpning

Løbebåndets afdæmpning beskytter dine led og giver en behagelig løbefornemmelse. Afdæmpningen spiller en central rolle, særlig ved tungere løbere eller intensiv brug. Vores fitnesseksperter har allerede foretaget en opdeling alt efter afdæmpningssystemets type og kvalitet.

Løbebåndets afdæmpning

Slet filter

Anvendelse

Løbebånd til hjemmebrug er udelukkende udviklet til privat benyttelse. Semiprofessionelle løbebånd har en større modstandsevne og bliver derfor også tit benyttet i hoteller, motionscentre og virksomheder's motionsrum. Til professionel brug i motionscentre egner sig løbebånd med professionel kvalitetbedst. Pga. de bruge kvalitetsmaterialer og den lange levetid er de dog også yderst ideelle til ambitiøs hjemmebrug.

Anvendelsesområde

Slet filter
Tobi
Køb sikkert
Din bestilling er krypteret med 256-bit-SSL
Online Support - Bestil hos os og få en god oplevelse!
Livesupport
Start live support
Butikker i Danmark
T-Fitness Copenhagen
Frederikssundsvej 316
2700 Brønshøj
Tlf.: +45 38 28 10 80
T-Fitness i Danmark
stores
sortering
Artikel pr. side:
Gengivelse
Side
T-Fitness tester alle motionsredskaber grundigt. Derefter vurderer vores team, som består af idrætsuddannede medarbejdere, aktive sportsmænd og service-teknikere med mange års erfaringer, produkterne i de forskellige kategorier. Ved hjælp af T-Fitnesss vurderinger kan du lettere sammenligne produkterne med hinanden og finde frem til dét træningsredskab, som passer til din træning. .
Kvaliteten af et løbebånd er afhængig af udstyret, som fx motorens kontinuerlige ydelse, løbefladens størrelse og beskaffenhed. Det betyder bla. en behagelig bevægelse og mere sikkerhed ved høje hastigheder. En computer med mange træningsprogrammer giver dig mere afveksling under træningen. Ekstra udstyr som hurtigsvalgtaster, folde-mekanisme, ventilator og transporthjul gør din træning endnu mere komfortabel.
Udover løbebåndets konstruktion garanterer produktets vægt og løbefladens størrelse en høj stabilitet. Jo mere stabilt løbebåndet er, desto højere er den maksimale vægtbelastning og holdbarhed. Desuden forringer store ruller belastning og slidtage af driftssystemet.
Hvis et løbebånd skal køre jævnt og støjsvagt kommer det an på motorens ydelse, tykkelsen af løbemåtten, støddæmperne og rammens konstruktion. Kører redskabet roligt og næsten uden støj, kan du også se fjernsyn eller høre musik når du træner.
Løbemåttens tykkelse og antal støddæmpere og deres kvalitet er vigtige dæmpningsegenskaber på et løbebånd. En god dæmpning er ledskånende og forebygger træthedstegn.
Artikel pr. side:
Side

Løbebånd for begyndere: Træningstips

Løbebåndet er et ægte alternativ til udendørs løb for mange af jer i efteråret og vinteren, når vejret er dårligt. Du kan simulerere outdoor løbebevægelserne på et løbebånd og har således optimale træningsbetingelser hele året rundt. Hvis du gerne vil starte på løbebåndstræning, vil vi råde dig til at tænke over et par grundlæggende træningsregler. Derfor har vi samlet nogle vigtige informationer om, hvordan du træner rigtig på et løbebånd .

1. Hvad skal du være opmærksom på, når du træner på et løbebånd?

Løbebåndets udstyr

Vær opmærksom på, at det løbebånd du vælger, har en tilstrækkelig stor løbeflade med en god affjedring. Ligeledes er det vigtigt, at belastningen kan indstilles præcist. Det er udover hastigheden f.eks. også stigningen. Selvfølgelig skal løbebåndet også have forskellige træningsprogrammer, så du kan planlægge en afvekslingsrig træning.

Rigtig løbeteknik

Du skal være opmærksom på, at overkroppen er opret når du løber. Det anbefales, at du fikserer et punkt i øjenhøjde foran løbebåndet. Således er din overkrop automatisk mere opret. Armene svinger let frem og tilbage. Du skal tage lange skridt. Indstil en hældningsvinkel på 1-2% fra start af. Således opnår du en aktiv fodbevægelse og tilpasser tempoet på løbebåndet (på grund af manglende luftmodstand med tempoet) når du løber udenfor. Opret overkrop, blikket rettet fremad: Vores model, Jule har den rigtige holdning på løbebåndet.

Afvekslingsrig træning

For at holde motivationen oppe og samtidig træne effektivt, skal du planlægge en afvekslingsrig træning. Det kan ske ved at benytte og variere med prædefinerede træningsprogrammer, varier også løbestilen (tag længere og kortere skridt, mere belastning på forfoden og andre gange mere på hælen) etc. Der findes ikke noget mere kedeligt og frusterende end at foretage sig det samme hver eneste dag. Det gælder også for sport. Sæt dig altid nye mål, da kroppen vænner sig til den samme belastning og træning, hvilket betyder at træningseffekten stagnerer.

Træn i det rigtige pulsområde

Som løber skal du til enhver tid vide i hvilket pulsområde du træner. Træningspulsen viser dig om du er i form eller hvor udmattet du er. Den er udover din subjektive iagttagelse det eneste holdepunkt om din træningstilstand. Pulsen måler du bedst med et brystbælte.

Opbyg træningen

Begynd din løbebåndstræning med et 5 minutters warm-up for at få kroppen på driftstemperatur og forbered den på den efterfølgende belastning. Derefter starter du med at walke, henholdsvis langsomt løb, i ca. 15-25 minutter i et passende pulsområde. Derefter følger et 5-10 minutters langt cool-down. Det betyder, at du reducerer din hastighed, løber langsommere, pulsen falder, du stiger af løbebåndet og laver strækøvelser. (nakke, skuldre, krop og ben).

2. Hvad er det rigtige tempo for begyndere?

Løbebånd
Hvis du stadig kan løbe og snakke
samtidig har du fundet det rigtige tempo.
Som begynder anbefaler vi at starte med lette walking enheder (15-20 minutter, 2-3 x ugen, hastighed: noget hurtigere end normalt gåtempo, stigning: 1-2 %). På denne måde lærer din krop at løbe på en sund måde samtidig med, at du vænner dig til at løbe på et løbebånd. Hvis det ikke er nogen udfordring for dig at walke mere og du har vænnet dig til løbebåndet, kan du nu starte med at løbe. Nu forhøjer du løbehastigheden moderat ved samme træningstid og stigning. Når du har vænnet dig til denne belastning, kan du forøge træningsomfanget og -intensiteten (30 minutter, 3 x om ugen, hastighed og stigning er variabel). Har løbebåndet træningsprogrammer, kan du vælge som du har lyst til.

3. Hvornår er intervalløb fornuftigt?

Hvis du vil træne i kortere tid og mere intensivt, men ligeså effektivt som under en kontinuerlig træning, så udnyt de positive effekter af intervaltræning. En intervaltræning er desuden fornuftig, hvis du vil træne afvekslingsrigt og give kroppen nye udfordringer.

4. Hvad er typiske begynderfejl på løbebåndet?

Motiverede begyndere starter ofte med at træne på et alt for højt niveau med alt for høj intensitet. Så vær forsigtig: meget er ikke altid mere! alt for intensive træningsenheder kan skade kroppen. En typisk begynderfejl er ligeledes en mangelfuld løbeteknik: Skuldrene er for statiske og trukket op under ørerne samtidig med, at skridtene er for korte. Hovedet hælder for meget nedad, hvilket påvirker holdningen af overkroppen. Grunden hertil er, at blikket hele tiden er rettet på konsollen. Altså op med hovedet og kom i gang!
T-Fitness
Europas Nr.1 inden for træningsudstyr til hjemmebrug
  • 1x personlig kundeservice i vores butikker i Danmark København
  • 47x i Tyskland Berlin, Bielefeld, Bochum, Bonn, Braunschweig, Bremen, Dortmund, Dresden, Düsseldorf, Duisburg, Essen, Frankfurt, Freiburg, Göttingen, Hamburg, Hannover, Karlsruhe, Kassel, Kiel, Köln, Leipzig, Lübeck, Mannheim, München, Münster, Nürnberg, Saarbrücken, Schleswig, Stuttgart, Wiesbaden
  • 12x i Storbritannien Aberdeen, Batley, Camberley, Edinburgh, Glasgow, London, Manchester, Newcastle, Nottingham
  • 6x i Holland Amsterdam, Bodegraven, Den Haag, Eindhoven, Roosendaal, Rotterdam
  • 3x i Østrig Graz, Linz, Wien
  • 3x i Schweiz Bern, Lausanne, Zürich
  • Polen Warszawa
  • Belgien Bruxelles
T-Fitness Nyhedsbrev
Modtag nu en kr 75,00 værdikupon*
* kan indløses ved vareværdier fra kr 400,00
Europas nr. 1 inden for hjemmefitness interaktiv
Find os på Facebook, Google+ etc.
  • Facebook
  • Goggle+
  • YouTube
Betalingsmåder
  • Paypal
  • VISA
  • Master Card
  • ViaBill
  • Faktura
  • efterkrav
  • bankoverførsel
  • EAN
Transport og distribution
  • GLS
  • UPS
  • FedEx
  • spedition
© Sport-Tiedje GmbH 1984 - 2017
1) Kun ved betaling pr. PayPal, efterkrav, kreditkort, Klarna.
Personlig rådgivning og egne teknikere
T-Fitness
DK's største udvalg både til private & erhverv.
80 90 16 50
info@t-fitness.dk